Sabtu, 12 November 2011

surat untuk bakal suamiku

Assalamualaikum bakal suamiku...
Semoga kamu sihat sejahtera dan berada dalam lindungan Allah s.w.t...
Utusan surat ini adalah dari rasa hatiku untukmu...

Bakal suamiku...
Aku sangat mencintaimu, InsyaAllah...
Aku akan menjaga hatiku, pakaianku, perbuatanku dan semua yang haram dari mereka yang bukan mahramku...
Berkatilah hidupku, Ya Allah...

Ya Allah...
Rahmatikanlah bakal suamiku walau di mana dia berada...
Sentiasa dekatkan hatinya kepada-Mu dalam meniti liku-liku kehidupan...
Jangan Engkau palingkan hatinya dari mengingati-Mu...
Berkatilah hidupnya sebagaimana Engkau memberkati hidup umat-Mu...

Ya Allah... Ya Rahman... Ya Rahim...
Permudahkanlah aku untuk bertemu dengan seseorang, yang kelak akan menjadi iman dalam keluargaku...
Dekatkanlah dia padaku jika dia berada jauh dariku...
Berikanlah aku kemudahan untuk bertemu dengannya...
Dikala aku gembira, dia akan menjauhiku...
tetapi
Dikala aku keresahan, dia memunculkan dirinya agar aku dapat mengadu padanya...
Dia dapat menenteramkanku tapi dia akan menjauhkan diri dariku apabila aku gembira...
Tunjukkanlah aku Ya Allah, apakah maksud dari semua kejadian ini, apakah dia seseorang yang Kau kirimkan untukku atau bukan???
Semoga Kau memberi petunjuk...
Amin Ya Robbal alamin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan